Brevet 300 Km, BRM PC Bonavista Manresa 14 04 2007

Windows Live Spaces

El diluvi dels 300.

Aquesta vegade la predicció meteorològica eren si cap pitjor que la del Brevet de 200. Però com això no es pot parar a les 6h en punt i a sota de una forta tempesta de pluja, 62 ciloturistas* preníem la sortida a la porta de la PC Bonavista.

La millor carretera cicloturista de las nostres contrades, Manresa – Calaf rebia un grup que camí de: Balaguer , Valls i Capellades volia assolir un nou repte de 300 KM.

Només Sortir com deia el company Miguel al Brevet de 200 “que el Dios Neptuno, o Zeus, o quien controla estos asuntos de la lluvia, nos quiso decir: ¿pero no me teméis?” ara molt mes ens va caure un diluvi i quan érem als plans de Fals tot era moll. Només havien fet falta rodar 10 km per adonar-nos que seria realment un dia llarg , dur i moll. La mullena s’havia apoderat de nosaltres.

Els diferents grups es van anar consolidant en funció dels temps que pensaven haurien de fer el Brevet. La carretera que ens portaria fins Calaf, pla i amunt, es van anar passant amb silenci , expectants tots vers el temps plujós que ens acompanyava.

Seguim cap a S. Ramon, Concabella , la bona carretera i l’acceleració de la baixada va fer que sentíssim les primeres sensacions de fred. El grupetto amb els capdavanters al davant marcava un ritme bo i constant pels plans de l’Urgell camí d’ Agramunt i finalment a Balaguer que es va fer el primer control. Fins aquí ens va acompanyar el mallorquí Juan Jose, el Marti F i potser algun altre. Es notava que els valents tibaven del grup i la velocitat avia augmentat, s’avia superat la mitra AUDAX de llarg i s’arriba al primer control per sobre dels 25 km/h. Entre tant i com no podia ser d’altra manera el primer pinchasso, qui mes qui menys aprofita per avançar feina i començar a menjar.

Parada curta i a les 10h 45 m, sortida al primer toc de pitó, sense pitó. Alguns varen quedar enrederits i encara que es van tornar a enganxar es va notar el esforç fet per atrapar el grup. Algun altre ja no el varem veure mes, Mallorquí, Marti F.

El camí de Lleida per la vora de la N va ser un rodar tens per el tràfec constant de camions, pluja i el fang que ens esquitxàvem els uns als altres. Tots varem quedar d’un to marro.

Lleida, les Borges Blanques, el Coll de la Teixeta, pujant la sensació de gana es va fer palesa i qui mes qui menys va completar l’esmorzar. Comencem a baixar i a les rodalies de L’Espluga el company Prudenci ens va fer suport. Barreta energètica que sinó fan figue les cames. La baixada s’aprofita per millorar la mitjana dons amb el temps, havia sigut menys del que estava previst. Passem Montblanc per l’autovia i seguim direcció a Reus. Deixem momentàniament la magnifica carretera N 240 que seguíem els darrers 43 Km a la cruïlla de Riba i amb el terra “Lliscant” un petit ensurt ens fa parar tots, es queda en això un ensurt..

Valls segon control . El temps just de segellar , sortim a les 2h 10 m i cap a dinar al Pla de Santa Mª . Les forces comenten a faltar i el gruppeto es parteix.

Taula parada i 19 afamats ciclistes i el Prudenci fem bona fi d’un bon plat de macarrons, unes costelles i una crema catalana. Comentaris com : Ara es faran laigt les sortides sense pluja. Es parla dels propers 400, 600, sexe, fan que es passi d’allò mes be. Encara no sa acabat el dinar i alguns que han vingut de lluny marxen com empaitats del dimoni

Com sempre es fa llarga la parada i es torna a arrencar a las 4h 45m.. Sempre bufa el vent aquestes contrades i fins que no hem començat a pujar cap a Querol no ha deixat de bufar. Toni i jo xino xano dons el que ens sobrava era temps i calia acabar i acabar be per poder- hi tornar als 400. A mitja pujada camí d’Esblada ens trobem companys que no ens segueixen i altres que ens passen camí de S. Pere Sacarrera i no els podem seguir.

El dia s’havia anat arreglant i els primers raigs de sol, van aparèixer. Passem Sta. Ma de Miralles, La Llacuna i darrer control a Capellades. Aquí ens Trobem amb els de Valls que van parar a celebrar un aniversari, els de Calaf, i el sa Pobla, el de Cardona encara no havia arribat.

2/4 de 8 Aprofitem per revisar els llums dons preveiem que s’haurà fet fosc quan arribarem i cal anar correctament equipat. Tal com manen els canons del BRM . La Pobla de Claramunt, Odena Maians i per fi Manresa. Aquella hora 9H, els carrers eren plens de gent joves i grans que sortia de marxa.. I alguns companys del Gimbe fins i tot ens varen donar suport “ Gràcies , Gràcies” això puja la moral desprès d’un llarg dia.

Arribada finalment a PC Bonavista 2/4 de 10, ens havien sobrat 4,5 h per fer el Brevet i la mitja superava la famosa Audax, i s’havien corregut 307 Km, ascens positiu de 3025 m, tot pla i avall. El Pere C. ja anava de 21 botons a punt de marxa cap a casa, ull amb el cotxe. La Joana i el Ignasi ens varen rebre a la Penya portaven el control de tots el que havien sortit i arribat. Fins a les hores només 1 s’ho va deixar a mig camí.

Penso que ha sigut un 300 realment dur per la forta pluja que ens ha fet companyia durant 200 km, el vent que ha bufat al Pla de Sta. Maria, pero son aquestes les experiències que formen als cicloturistes , tan l’esperit com el cos. I ja per acabar agrair al grupetto per la companyia fins al Pla, al Fèlix per el fantàstic dinar, al Prudenci per el suport, i tots els que un moment o altre hem rodat junts al llarg del Brevet. I també espero que el company Juan José ho hagi gaudit encara que no ha sigut un temps massa bo.

La mes sincera enhorabona per el Toni, i tots els que ha sigut el seu primer 300 dons no esta gens malament, gens, per ser el primer 300. Tot es començar, i Paris cada vegada es mes a prop.

Espero poder-nos retrobar als propers 400

Bon Vent

Aquesta entrada ha esta publicada en Les Sortides. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

One Response to Brevet 300 Km, BRM PC Bonavista Manresa 14 04 2007

1. Sinto ha dit:

Hola Agustí:
    Com sempre, una magnifica descripció del "Moll-et 300" i també unes bones fotos, malgrat el dia no era per fer gran coses.