Cim de Coma Morera, 2205 mtrs. 22 08 2008

La penya de Santa Llogaia, els dels refugis: La Mariona, La Tere,, l’Edu, el Jaume, el Dr. Pepe, el Jordi, el Toní i jo mateix varem animar-nos i fer una sortida amb una miqueta de pujada.

La avantatge de fer un cim com aquest es que en cas de dificultat, et fas mitja volta i s’ha acabat el bròquil tornes cap a baix es a dir assequible a tothom. També te l’alternativa de fer la volta pel coll de pradelles i tornar a Oceja.

Sortida com de costum a ¼ d’onze. Comencem la pujada desprès de passar el pont que travessa el riu Vanéra comencem la pujada que ens du al càmping municipal. Els primers repechons el Toni va que se les pela els nanus ja son a la taula d’orientació en un tres i no res, las Sras com sempre parlant de las seves coses i els demes ara aquí i ara a allà.

A la taula d’orientació fem reagrupament per veure una mica i fer algunes fotos.

Seguim dons comença escalfar el Llorenç. Seguim en diferent grups del qualsevol tema acut a cada moment. Al arribar a la font de Vallsabollera nou reagrupament, omplim els bidons d’aigua dons ja no hi haurà mes fonts fins el cim.

La pujada segueix mes o menys constant. Creuem el coll de pradelles i ningú fa intenció de deixar-ho dons estem a menys de 3 qum del cim, tots cap a dalt.

Al agrupar-nos uns ham menjat, altres es queixen de lo dur altres que es la primera sortida en dos anys, en resum tots contens fem la foto i ens posem els para vents per reprendre el camí ara de baixada. La tarda sembla que canviarà el temps i els núvols apareixen pel canto de Ribes.

La baixada esdevé tranqui-la dons son 13 qm que no s’haurà de donar pedalada. Creuem el coll de pradelles i el grup s’ha anat estirant d’acords amb la velocitat adient per cada u. Amb la Mariona anem darrera comentant que pot ser va ser mes forta la sortida de ls pobles del Conflent. Passem la Font de Vallsabollera i els francesos ja s’han entaulat a l’àrea de picnic.. Desprès d’un revolt, al terra, a uns 200 metres, veiem a la Tere i comencem a cridar-la que li ha passat. En arribar amb ella, esta totalment inconscient, la Mariona li mira el pols, respira, i jo sense pensar-m’ho dos cops trucada a urgències 112 i amb surt la central de la regio a Perpinyà, amb el meu francès macarrònic els dic que hem tingut un accident i que ens facin arribar una ambulància. Entre tant la Tere sembla que comença a recuperar el coneixement i es comença de bellugar. Entre tan un camió del serveis municipals d’Oceja amb dos ex bombers reconvertits en treballadors de serveis municipals. Un Trialer amb una Ossa també s’aplega i un matrimoni. Entre tos intentem que la Tere s’estigui quieta fins que arribi l’ambulància. Mentre esperem arriben els companys que avien fet cap`avall, Josep Mª i el Toni que els havíem avisat per telèfon del accident.. Tot seguit l’ambulància dels SEM amb 4 persones. Li practiquen las primeres cures i la pugen a la llitera i d’aquí cap al hospital de Puigcerdà.

Realment ha esta una potser mitja hora inacabable. Els uns amb cotxe els altres amb bici hem arribat al punt de partida amb el cap cot. Realment ha estat un dia dur i encara no s’ha acabat i esperem que tot acabi be..

Desprès de quatre dies sembla que la Tere evoluciona be i esta pensant amb tornar-hi.

Las dades de la sortida: Recorregut de 33,5 qm , 945 mtrs de desnivell. Hora de sortida a ¼ 11 arribada …

Podeu veure el recorreut clicant l’enllaç

I les fotos: http://aaagusti.spaces.live.com/photos/cns!E9BF5B3ECB228F5C!5704

Aquesta entrada ha esta publicada en Les Sortides. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.